Wat is transcutane elektrische neurostimulatie?

tens apparaat

Transcutane elektrische neurostimulatie wordt vaak een TENS apparaat genoemd. Dit apparaat wordt gebruikt om chronische pijnklachten te verminderen. U kunt dit apparaat gebruiken bij reuma en artrose. Sommige mensen gebruiken dit apparaat vaak om bevallingspijn te verwijderen. Dit apparaat werkt door de aanmaak van natuurlijke pijnstillers in uw lichaam te bevorderen. Op deze manier kan je lichaam de pijn gemakkelijk verlichten. Om dit apparaat te gebruiken, kunt u de elektroden op uw huid plaatsen. Vervolgens kunt u de elektroden met kabels op het apparaat aansluiten.

tens apparaat

Welke soorten pijn welke TENS kan verlichten?

TENS-therapie kan worden gebruikt om een ​​breed scala aan pijn te verwijderen. U kunt dit apparaat bijvoorbeeld gebruiken om menstruatiepijn, hoofdpijn, zenuwpijn, rugpijn, bevallingspijn, reuma, artrose en andere pijnen te verlichten. Er zijn verschillende apparaten. Elk apparaat wordt gebruikt om de pijn in een bepaald deel van je lichaam te behandelen. Meestal heeft elk apparaat verschillende programma’s die u kunt gebruiken. U moet de gebruikershandleiding lezen om erachter te komen hoe u het apparaat correct gebruikt. Bovendien is elk apparaat uitgerust met vier elektroden. Deze elektroden moeten worden bevestigd aan het deel van het lichaam dat pijn heeft. Houd er echter rekening mee dat dit TENS apparaat niet wordt aanbevolen voor mensen met diabetes, pacemaker, huidaandoeningen en epilepsie.